לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

עיסוי תאילנדי מסורתי - נואד



רקע על מקורו של העיסוי התאילנדי,
והסברים על מהות תוכן ותכלית הטיפול.

שיטת הטיפול הנקראת כיום "מסאז` תאילנדי" נולדה במקורה בצפון הודו בשם "נואד". הנואד פותח לפני כ- 2,500 שנה בצפון הודו ע"י רופאו של בודהה, baccha שמו.
הטיפול בנואד מבוסס על התפיסה האנרגטית ההינדוהיסטית על-פיה "מתחת" או "בתוך" הגוף הפיסי קיים גוף אנרגטי (אסטרלי) והאנרגיה בו (צ`י) זורמת בתעלות (סנים/נדים) שמספרן כ- 72000. עפ?י תפיסה זו הגוף הפיסי ניזון מהאנרגיה הזורמת בגוף האסטרלי וכל בעיה או חסימה בסנים תגרום לבעיה פיסית בסופו של דבר, ולכן כל בעיה פיסית, ייתכן ומקורה בבעיה בזרימה אנרגטית - ולהיפך, ועל כך מושתת הטיפול.
הטיפול מורכב מסדרות של לחיצות, (ע"י חלקי גוף שונים כמו כפות ידיים, רגליים, ברכיים או בהונות) משיכות, לישות, פיתולים מתיחות ומניפולציות קלות המתבצעות לאורכו, רוחבו ועומקו של כל גוף המטופל, ועל פי כן מותחות (הפעולות) מנערות ונוגעות בכל הנדים, כשמטרתן היא שחרור מעצורי/מחסומי אנרגיה ומילוי בורות אנרגטיים (חוסר).
הטיפול בנואד הוא ארוך ונמשך לפחות שעה ורבע והוא כ"סיפור" של תנוחות ומנחים, קטה זהה של פעולות. במקומות שונים במזרח קיימות קטות שונות זו מזו ומטפל המכיר קטות שונות ותנוחות נוספות יכול לבחור את ה"סיפור" שהוא מספר עם המטופל ברגע עפ?י צרכי ומגבלות המטופל - אותם הוא מגלה בתשאול מראש ובהקשבה לגוף תוך כדי הטיפול.
גם טיפול זהה כלפי חוץ יהיה שונה בין מטופל למטופל ובין טיפול לטיפול שכן גם אם התנוחות זהות, עוצמת הלחץ או משכו שונה וכן הזמן אותו מקדיש המטפל לאותה תנוחה.
טיפול בנואד מתבצע על מזרן ובבגדים נוחים, באוירה מדיטטיבית ליצירת קשר והקשבה מקסימלית אל הגוף ומהווה צירוף מושלם של איזון אנרגטי ותחושה פיסית טובה, המתיחות והפיתולים המשולבים גורמים לתחושת שחרור ותורמים להגברת הגמישות.
בדומה לטיפולים אחרים מהמזרח הטיפול הוא תחזוקתי בעקרון, אך גם משמש ככלי ריפוי.
מטופל אמור לקבל טיפול בצורה קבועה ובכך לא להגיע לשלב בו מתפרצת מחלה.
תחזוקה קבועה בטיפול בנואד תתרום לחיוניות, הגברת הגמישות ושיפור טווחי תנועה ובנוסף יכולה לעזור בריפוי פציעות ומחלות.

המאמר פורסם גם כאן »

עמית דרור מטפל הוליסטי ופיזיותרפי בשיאצו ועיסוי תאילנדי ומנחה פילאטיס.
עובד באופן קבוע עם רקדנים ואקרובטים (מיומנה).

כל המאמרים של עמית דרור (עמיתמית):

לטפל בבעיה או בסימפטום???

לטפל בבעיה או בסימפטום??

"הרפואה המערבית מטפלת בסימפטום, האלטרנטיבית פותרת את הבעיה" - האם יש מקום למשפט הזה? האם זה שגוי לטפל בסימפטום? האם אפשר לגלות את הבעיה? חומר למחשבה...» מאת עמית דרור

לטפל בבעיה או בסימפטום???

לטפל בבעיה או בסימפטום???

» מאת עמית דרור

פילאטיס כצורת חינוך להכרות עבודה נכונה עם גופך

פילאטיס כצורת חינוך להכר

שיטת הפילטיס היא מכלול תרגילים המבוססים על התנגדות קפיצים וכן על ייצוב עצמאי של הגוף בזמן תנועה.» מאת עמית דרור

שיתוף חברים
עם : עמית דרור